2010. december 21., kedd

Játék hívás dióhéjban


A huddle-ben a quarterback nem húzza az időt a play hosszas magyarázásával. A táblázás hosszú percei felelnek azért, hogy az itt elhangzó zagyva szavak és számok, értelmes játékká álljanak össze a fejekben. A játék hívásának sorrendje van.

  1. A formációval kezdi az irányító. Ide sorolható a beállítás „adjust” és a motion is.
  2. A játék száma. (pl. 32 iso)
  3. Snap száma (első hangra, színre, egyre, stb.)
  4. Egy rövid szünet. Ezalatt a játékosok általában hallgatni szoktak. Azonban sokkal jobb, ha jelzi valaki, hogy nem érti a játékot, mintha úgy állna fel, hogy fogalma sincs az egészről vagy a snap számról.
  5. Ready majd Break utasítás.
  6. Mindenki tapsol és irány a LOS.

Egy példa a huddle-ben hívott játékra: „I right - 32 iso - kettőre - szünet - ready - break.”

A játékosok ekkor már tudják, hogy I formációból indítják a futást. A tight end és a flanker (az a szélső elkapó aki a scrimmage vonala mögött egy yardra áll fel) a formáció jobb oldalán helyezkedik el. A split end (az a szélső elkapó aki a scrimmage vonalánál áll fel) a bal oldalon készülődik a támadáshoz. A 32 első fele a half back-re vonatkozik. Ő kapja a labdát és a kettes lyukon (a center és a jobb guard között) szalad át vele. Az iso az isolation-ra vonatkozik. A fullback feladata lesz, hogy ezt végrehajtsa. Ő vezeti fel a half back-et a lyukon keresztül, miközben a középső linebacker-t egy az egyben blokkolja.

A játék kettőre indul. Hut………….Hut. Fontos, hogy a beszámolásnak ne legyen ritmusa. A hevesebb vérmérsékletű védők beugrasztása a cél.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése