(A korábbi elnök George W. Bush a Cowboys és a Giants csapatának és a két "zebrának" szemlélteti, hogy miért is hivatkozott magára gyakran úgy mint a Döntő.)
Minden futball mérkőzés érme feldobással kezdődik. A csapatok kapitányai egymással szemben a pálya közepén felsorakoznak. Itt a referee 3 perccel a meccs kezdete előtt várja őket az érmével a kezében. Az NFL csapatonként 6 emberre korlátozta a részvételt a feldobásnál. A kapitányok mindegyikének teljes felszerelésben kell megjelenni, valamint aktív játékosnak kell lenniük. A főiskolai/egyetemi fociban maximum 4 játékos vehet részt csapatonként benne. Általában a vendégcsapat egyik kapitánya választhat fej vagy írás közül, de ha nincs vendégcsapat, akkor a referee által kijelölt játékos dönt. Ezt azelőtt kell tennie, mielőtt a bíró a levegőbe dobná az érmét. Ha helyesen dönt, élhet a két privilégium közül az egyikkel. Ezek pedig a következők:
Melyik csapat lesz a fogadó: A csapatok általában megpróbálnak pontot szerezni már a játék elején és ezt úgy tehetik meg, ha ők fogadják a labdát és támadással kezdhetnek. Tehát az a csapat, aki a feldobást megnyeri leggyakrabban a labda fogadását választja. Onnantól kezdve ők a fogadó csapat lesznek "receiving team". Ekkor a referee rúgó mozdulatot szimulál és a másik csapat kapitányaira mutat, az ő csapatuk lesz a rúgó csapat "kicking team".
Melyik kaput védje a csapat: Ahelyett, hogy a kezdőrúgás fogadását választaná, lehetősége van a kezdőrúgást elvégezni és kaput választani, amit ők fognak védeni. Ezt a döntést az időjárás miatt néha érdemes meghozni. Ha például a csapat úgy véli, hogy a szél az ő segítségükre lesz a második és a legfontosabb negyedik negyedben.
Melyik csapat lesz a fogadó: A csapatok általában megpróbálnak pontot szerezni már a játék elején és ezt úgy tehetik meg, ha ők fogadják a labdát és támadással kezdhetnek. Tehát az a csapat, aki a feldobást megnyeri leggyakrabban a labda fogadását választja. Onnantól kezdve ők a fogadó csapat lesznek "receiving team". Ekkor a referee rúgó mozdulatot szimulál és a másik csapat kapitányaira mutat, az ő csapatuk lesz a rúgó csapat "kicking team".
Melyik kaput védje a csapat: Ahelyett, hogy a kezdőrúgás fogadását választaná, lehetősége van a kezdőrúgást elvégezni és kaput választani, amit ők fognak védeni. Ezt a döntést az időjárás miatt néha érdemes meghozni. Ha például a csapat úgy véli, hogy a szél az ő segítségükre lesz a második és a legfontosabb negyedik negyedben.
(A Highland Mint olyan 44 darabos érmegyűjteményt kínál az érdeklődőknek, amellyel az eltelt évek legnagyszerűbb amerikai vasárnapjai előtt tiszteleg - 24 karátos arany Super Bowl érmek)
Az a csapat, amelyik elveszíti a feldobást, annak a nem választott, maradék lehetőség lesz a jussa. Ha a nyertes csapat a fogadást választja, akkor a vesztes eldöntheti, hogy melyik kaput védi.
A második félidő elején újra választhatnak a kapitányok (ha nem büntették őket). Ilyenkor azé a csapaté az első választás joga, amelyik elvesztette a játék előtti feldobást.
Azt a csapatot megbüntetik, amelyik nem jelenik meg a pályán bőséges idővel (legalább 15 perccel) az érmefeldobás előtt. Ez az idő a megfelelő bemelegítéshez kell. A csapat büntetése a félidő kezdésének késleltetése "delaying start of half": 15 yard büntetést kapnak a kezdőrúgás helyéről, valamint mindkét félidőre és a hosszabbításra is elvesztik a választás lehetőséget.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése